سئو داخلی و خارجی

سئو داخلی و سئو خارجی چیست و چه تفاوتی با هم دارند ؟ کدُ سئو

سایت‌های اسپم تعداد صفحات بسیار زیادی دارند؛ اما تعداد صفحات مفید آن‌ها بسیار کم است. افزودن به تعداد صفحات مفید سایت و تولید محتوای جدید، باکیفیت و مرتبط به بهبود اعتبار و سئوی سایت کمک می‌کند. اسپم اسکور (spam score)، معیاری است که کیفیت و اعتبار دامنه (Domain Authority) یا سایت را مورد بررسی قرار می‌دهد و احتمال اسپم بودن آن را ارزیابی می‌کند. سئو خارجی بخش مهمی از سئو سایت است که می‌تواند به طور قابل توجهی رتبه و ترافیک سایت شما را بهبود بخشد. به یاد داشته باشید که سئو خارجی یک فرآیند مداوم است و نیاز به صبر و حوصله دارد.

موتور های جستجو و البته کاربران از طریق لینک ها وارد صفحات می شوند. این کار کمک زیادی به موتور های جستجو می کند تا لینک را به یک موضوعی ربط دهند. همچنین لینک شما مفهوم پیدا می کند و صرفا با نگاه کردن به آن میتوان فهمید که این صفحه از سایت در مورد چه موضوعی می تواند باشد. تفاوت زیادی بین لینک های فارسی و انگلیسی نیست اما توصیه ما لینک انگلیسی است تا ظاهر خوبی هم داشته باشد. دقت کنید منظور از انگلیسی صرفا حروف انگلیسی نیست و نباید به صورت فینگلیش لینک را ساخت. از آنجایی که الگوریتم های گوگل در جستجو (search algorithms) و فاکتورهای سئو و رتبه بندی سایت، دائماً در حال تغییر هستند، توافق کلی انجمن SEO، بر اساس مرتبط بودن، قابلیت اطمینان و اعتبار بوده است.

سئو داخلی «On-page SEO» به تمام فعالیت‌هایی گفته می‌شود که در داخل سایت انجام می‌دهیم تا به موتورهای جستجو مانند گوگل کمک کند محتوای سایت را بهتر درک کنند و رتبه آن را بهبود بخشند. در واقع شبیه این است که یک مغازه باز کردیم و زمانی را برای دکوراسیون و چینش ویترین اختصاص می‌دهیم. در سئو خارجی، به‌ جای اینکه تنها به محتوا و ساختار سایت خود بپردازید، بر روی تعاملات و لینک‌ های ورودی به سایت تمرکز می ‌کنید. موتورهای جستجو، سایت‌ هایی که دارای لینک ‌های معتبر از وب‌ سایت ‌های دیگر هستند را معتبرتر می ‌دانند و این امر به ‌طور مستقیم بر رتبه ‌بندی سایت شما تأثیر دارد. موتور جستجو گوگل از طریق شبکه ارتباط لینک ها به کیفیت محتواهای یک سایت پی برده و لینکی که ارزش بالاتری دارد رتبه بهتری برای آن سایت به ارمغان می آورد.

سئوی خارجی نیز به همان اندازه حیاتی است چرا که اعتبار وب سایت شما را به موتورهای جستجو و کاربران نشان می‌دهد. این قلابی است که کاربران را به داخل می‌کشاند و موتورهای جستجو را در مورد تمرکز محتوای شما آگاه می‌کند. این اولین تأثیری است که محتوای شما ایجاد می‌کند، بنابراین، آن الزاماً باید قانع کننده و حاوی کلمات کلیدی مرتبط باشد. علاوه بر این، یک تگ عنوان که با دقت ساخته شده است می‌تواند به طور قابل توجهی بر میزان کلیک بر روی نتایج جستجوی شما در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERPs) تأثیر بگذارد. یکی از موضوعات مهم در تفاوت سئو داخلی و خارجی در سئو داخلی ساختار لینک است.

انتخاب بین این دو موضوع مثل این می ماند که بخواهید بین داشتن دیوار خانه یا سقف خانه یکی را انتخاب کنید. سئو داخلی و خارجی دست در دست یکدیگر به بهبود رتبه سایت شما در نتایج جستجو کمک می کنند. هرچند از نظر کارشناسان سئو بهتر است اول سئو داخلی سایت خود را بهبود ببخشید و بعد از آن سراغ سئو خارجی بروید. مثل ساختن یک خانه شما اول فنداسیون را درست می کنید و بعد از آن سراغ بقیه قسمت ها می روید. در مقابل سئو داخلی، سئو خارجی به مجموعه اقداماتی اشاره دارد که خارج از وب‌سایت شما انجام می‌شود و به بهبود اعتبار و رتبه سایت در نتایج جستجو کمک می‌کند.

به همین دلیل، گوگل سایت‌هایی را می‌پسندد که از تکنولوژی SSL استفاده می‌کنند و این ویژگی را برای بالا رفتن رتبه صفحه ضروری می‌داند. اسپم اسکور بالا می‌تواند باعث جریمه شدن سایت توسط گوگل، افت رتبه در نتایج جستجو، و کاهش ترافیک ارگانیک شود. شاخص اسپم اسکور در سایت Moz معرفی شده است و به وب‌مسترها، دارندگان سایت و کارشناسان سئو کمک می‌کند تا میزان ریسک و اعتبار سایت خود یا سایر سایت‌ها را ارزیابی کنند. به صورت کلی گوگل اسپم اسکور سایت‌ها را بین ۰ تا ۱۰۰ در نظر می‌گیرد. هر چقدر رتبه اسپم سایت شما بیشتر باشد (مثلاً 50) سایت شما ارزش خود را از دست می‌دهد. اما هرچه رتبه اسپم سایت شما کمتر باشد، قطعاً رتبه بهتری از نظر موتورهای جستجویی مثل گوگل خواهید داشت.

این نوع سئو در واقع قصد فریب ربات‌های موتورهای جستجو مانند گوگل را دارد که البته مانور دادن روی این سئو در حال حاضر بسیار سریع و راحت از طریق گوگل قابل پیگیری است و جز اشتباهات نابخشودنی از سمت گوگل است. برای همین همیشه یکی از تاکید‌های اصلی ما در آموزش های سئو آکادمی آی تی تاکید بر طراحی اصولی سایت برای زیرساختی بلند مدت است. پس اگر می‌خواهید به صورت اصولی سئو داخلی سایت خود را بهبود ببخشید سعی بر این داشته باشید که قالب سئو بیسی یا طراحی کنید یا نصب کنید. شما با بهبود تجربه کاربری (UX) سایت، به کاربران در دسترسی بهتر و سریع‌تر محتوا کمک می‌کنید. همچنین، کاربر را ترغیب می‌کند که باز هم در آینده از سایت شما بازدید کند.

شما می توانید از ابزارها و برنامه های گوناگون به تبلیغ سایت خود بپردازید و این کار می تواند شامل وب سایت های دیگر، فروم ها، شبکه های اجتماعی و ... در واقع شما می توانید لینک وب سایت خود را درون سایت های دیگر قرار دهید و آن سایت با گذاشتن لینک شما در سایتش اعتماد شما را به مخاطبان نشان می دهد. در یک کلام سئو خارجی را می توان قرار دادن لینک سایت در وب ها تعریف نمود. در دنیای دیجیتال امروز، بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO) نقشی حیاتی در موفقیت آنلاین کسب‌وکارها ایفا می‌کند. بهترین سئوکاران ایران با بهره‌گیری از تخصص و تجربه خود، به ارتقای جایگاه وب‌سایت‌ها در نتایج جستجو کمک کرده و فرصت‌هایی بکر برای جذب ترافیک و مشتریان جدید ایجاد می‌کنند.

سئو خارجی (Off-Page SEO) به مجموعه‌ای از فعالیت‌ها گفته می‌شود که در خارج از وب‌سایت شما، با هدف بهبود رتبه‌بندی در موتورهای جستجو، انجام می‌دهید. به عبارت دیگر، سئو خارجی به گوگل و سایر موتورهای جستجو نشان می‌دهد که دیگران چگونه وب‌سایت شما را می‌بینند. این فعالیت‌ها می‌توانند شامل لینک سازی (Link Building)، فعالیت در شبکه‌های اجتماعی، ثبت سایت در دایرکتوری‌ها و ... در دنیای دیجیتال امروز، داشتن یک وب‌سایت زیبا و کاربرپسند کافی نیست. برای اینکه بتوانید در میان انبوه وب‌سایت‌های موجود دیده شوید و مخاطبان هدف خود را جذب کنید، باید به سئو سایت خود توجه ویژه‌ای داشته باشید. سئو یا بهینه‌سازی موتور جستجو، فرآیندی است که به شما کمک می‌کند تا رتبه وب‌سایت خود را در نتایج جستجو بهبود بخشید و ترافیک بیشتری را به سمت سایت خود هدایت کنید.

اگر بخواهیم تفاوت سئو داخلی و خارجی را بیان کنیم می‌‌توان گفت که در سئو داخلی مطالب درون سایت باید مخاطب پسند باشد؛ یعنی تصاویر بهینه باشد. از تگ عنوان و توضیحات متا برخوردار باشد تا مخاطبان را مستقیم به سایت شما بکشاند. سئوی محلی کمک می‌کند کسب‌وکار شما در جستجوهای محلی، مثل «کافه نزدیک من»، بیشتر دیده شود. به‌طور ساده، سئوی محلی باعث می‌شود مشتری بیشتری جذب کنید و فروش‌تان بیشتر شود. الگوریتم محلی گوگل برای نمایش بهترین نتایج جستجو بر اساس موقعیت مکانی کاربر طراحی شده‌است.

سئو داخلی یکی از بخش‌های مهم در بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو است که شامل تمام اقداماتی می‌شود که بر روی وب‌سایت انجام می‌دهید تا رتبه‌بندی آن در نتایج جستجوی محلی بهبود یابد. این اقدامات کمک می‌کنند تا سایت شما برای کاربران محلی و موتورهای جستجو جذاب‌تر و قابل‌فهم‌تر باشد. لینک بیلدینگ و یا همان لینک سازی خارجی، به مجموعه فعالیت هایی هستند که به واسطه آن ها وب سایت ها می توانند بک لینک های معتبر از وب سایت های دیگر دریافت نمایند. به طوری که موتورهای جستجو با توجه به شبکه ارتباط لینک ها، کیفیت محتوای یک سایت را مورد بررسی قرار داده و آن لینکی که ارزش بیشتری داشته باشد، به بالاتر رفتن رتبه وب سایت کمک بالایی می نماید. متاسفانه اکثر سئوکارها ابتدا به سئو خارجی می پردازند، اما شما نمی توانید پیوندی به صفحه ای که وجود ندارد و از درون بهینه نیست بسازید، پس ابتدا به سئو داخلی سایت بپردازید و پس از آن سراغ سئو خارجی بروید.

اما امروزه این معیار، چندان در بهبود سئو داخلی یک سایت تاثیر گذار نمی باشد. چرا که معیارهای بسیار مختلفی جهت سئو داخلی سایت (On-Page SEO) شکل گرفته است. به عنوان مثال برخی از موتورهای جستجو به تعداد کلمات مترادف با کلمات کلیدی حساسیت نشان می دهد و برای رتبه بندی سایت برای آن اهمیت زیادی قائل می شوند. از این رو فکر نکنید که هر چقدر از تعداد کلمات کلیدی بیشتری استفاده کنید، می توانید رتبه وب سایت خود را بهبود ببخشید، بلکه بهترین روش استفاده از کلماتی، مترادف با کلمات کلیدی خواهد بود. در حالی که سئو داخلی و خارج از صفحه هر دو برای یک استراتژی سئو جامع بسیار مهم هستند، توصیه می شود یکی را بر دیگری اولویت ندهید. سئوی درون صفحه پایه محکمی را برای وب سایت شما تضمین می کند و عناصری را که موتورهای جستجو و کاربران مستقیماً با آنها تعامل دارند بهینه می کند.

عمده این مشکلات در قالب‌های آماده‌ای است که روی سایت‌ها نصب می‌شود زیرا در اکثر موارد کدهای موجود در سایت کدهای تمیزی نمی باشند و ایرادات فنی دارد. اگر هم دانش سئو خوبی دارید، ما در زمینه تخصصی به شما مشاوره سئو می دهیم تا سایتتان را حرفه ای سئو کنید. ما در صفحه آموزش سئو به صورت رایگان و همچنین در دوره جامع سئو به صورت حرفه‌ای سئو را به شما آموزش می‌دهیم. هم‌چنین دوره های صوتی آموزشی متنوعی هم در متمم وجود دارد که فهرست آن‌ها را می‌توانید در فروشگاه متمم ببینید. مجموعه گسترده و متنوعی از فایلهای صوتی رایگان در رادیو متمم ارائه شده که می‌توانید هر یک از آنها را دانلود کرده و گوش دهید. دسترسی کامل به درس‌های سئو برای اعضای ویژه متمم در نظر گرفته شده است.

استفاده از هاست اشتراکی و ارزان قیمت همانطور که گفته شد باعث کاهش سرعت سایت شما شده و موجب قطعی های زیادی می شود که به سئو سایت شما لطمه وارد می کند. ولی داخلی بودن و خارجی بودن سرور در رتبه بندی سایت و سئو نقش اساسی دارد. اگر اطلاعاتی در ارتباط با هاست ندارید، می توانید مقاله "هاست چیست و چگونه یک هاست فوق‌العاده بخریم؟" را مطالعه کنید. در بهینه سازی سئو خارجی برای بالا بردن رنک سایت می توان به کمک شبکه های اجتماعی پرداخت. امروزه بیش از 90 درصد افراد از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند و یکی از بهترین راه ها برای افزایش مخاطبان به سایت شما و بهبود رتبه سایت اشتراک گذاری مطالب در این شبکه ها است. آیکون مرورگر (Favicon)، تصویر کوچکی است که در تب مرورگر و نتایج جستجو، در کنار عنوان سایت نمایش داده می‌شود.

توصیه می‌کنیم کلمات کلیدی را به‌صورت طبیعی و در بخش‌های مختلف متن (مانند تیترها، پاراگراف‌های ابتدایی و توضیحات متا) استفاده کنید تا هم برای کاربران جذاب باشد و هم برای گوگل. مثل ساخت یک خانه، ابتدا باید پایه‌ها را درست بچینید و سپس بقیه قسمت‌ها را بسازید. همانطور که ممکن است نیاز باشد از وقت به وقت به پایه‌ها رسیدگی کنید، سئو داخلی هم به توجه مداوم نیاز دارد. وقتی هر دو قسمت را به‌طور همزمان بهینه کنید، سایت شما به شکلی درست برای کاربران و موتورهای جستجو قابل درک می‌شود و این‌طور است که رتبه‌بندی سایتتان بهبود می‌یابد. همانطور که گفتیم الگوریتم‌های گوگل دائماً در حال تغییر هستند و یک سایت زمانی که قدرت کافی داشته باشد رتبه خوبی هم خواهد داشت. کارشناسان سئو به طور کامل درباره رتبه‌بندی در موتور جستجو شناخت ندارد.

همچنین در سایت‌های دیگران کامنت بگذارید و به مطالب سایت خود لینک دهید. این کارها داخل سایت ما اتفاق نمی‌افتد اما مرتبط با سایت ما است است. برای مثال موتور جستجوی گوگل بیش از ۲۰۰ معیار برای رتبه بندی سایت‌ها دارد. در سئو کارهای زیادی انجام می‌دهند تا رتبه سایت در موتور جستجو بالا برود. در حالت کلی، این کار به دو دسته سئو داخلی و خارجی تقسیم می‌شود و تفاوت سئو داخلی و خارجی بسته به نوع الگوریتم‌های گوگل بسیار متفاوت است.

این الگوریتم با تحلیل اطلاعات مختلف، مانند درخواست جستجوی کاربر، مکان او و جزئیات کسب‌وکارها، نتایجی را ارائه می‌دهد که به نیازهای کاربران در همان منطقه جغرافیایی پاسخ دهد. هدف اصلی این الگوریتم ارائه گزینه‌هایی مرتبط، نزدیک و معتبر به کاربران است، به طوری که بهترین خدمات یا محصولات محلی را به آن‌ها پیشنهاد دهد. تغییرات و به‌روزرسانی‌های مداوم این الگوریتم باعث می‌شود کسب‌وکارها برای بهینه‌سازی استراتژی‌های محلی خود همیشه به‌روز باشند. سئوکار وضعیت وب سایت را بررسی کرده و بر اساس اقداماتی که باید بر روی آن انجام شود، تعرفه سئو را اعلام می‌کند. در صورتی که پیش از این برای وب سایتتان محتوای خوب و استاندارد تهیه کرده‌اید، بخشی از مسیر را طی کرده‌اید و در نتیجه هزینه کمتری برای سئو پرداخت می‌کنید. اما اگر سایت خود را به تازگی راه‌اندازی کرده‌اید و هیچ محتوایی در آن قرار نداده‌اید باید مبلغی را صرف هزینه تولید محتوا کنید.

گوگل خود باگ‌هایی که از سایت شما پیدا می‌کند در این فضا به نمایش می‌گذارد تا بتوانید آنها را بررسی و حل کنید. یکی دیگر از مهم‌ترین کارهایی که برای سئو تکنیکال سایت خود باید انجام دهید بهینه سازی نقشه سایت است که برای گوگل آپلود می‌کنید که البته آموزش این موضوع در مقاله‌های بعدی سایت خواهد بود و در این بحث نمی‌گنجد. سئو خارجی همانطور که از اسمش پیدا است تمام آن دسته از فعالیت‌هایی است که در خارج از سایت خود انجام می‌دهید. این نوع سئوکه به سئو off page هم معروف است به محبوبیت شما در دیگر سایت‌ها و شبکه‌ها اشاره دارد. بر فرض مثال اگر شما مقاله‌ جامع و مفیدی برای بیماری کرونا نوشته باشید و روی سایت خود منتشر کرده باشید، سایت‌های دیگر به شما به عنوان رفرنس لینک بدهند یکی از اصلی‌ترین شاخه‌های سئو خارجی را میسر کرده‌اید.

اما در سئو خارجی، تمرکز روی اجرای تکنیک‌های سئو در خارج از سایت است. سئو داخلی و سئو خارجی هر دو برای بهبود اعتبار سایت شما و رتبه‌بندی در موتورهای جستجو کار می‌کنند و یکی مکمل دیگری است. برای مثال، اگر صفحه فرود شما کند بارگذاری شود (سئو داخلی)، حتی با داشتن بک لینک‌های قوی (سئو خارجی) هم نمی‌توانید نتیجه مطلوبی بگیرید. تفاوت سئو داخلی و خارجی بسیار زیاد است و هر کدام از این دو بخش ویژگی‌ ها و تأثیرات خاص خود را دارند. سئو داخلی بیشتر به بهینه ‌سازی ساختار، محتوای سایت و تجربه کاربری مربوط می ‌شود، در حالی که سئو خارجی به بهبود اعتبار سایت از طریق لینک ‌سازی و تعامل با سایر سایت ‌ها متمرکز است. برای اینکه سایت شما بتواند در دنیای رقابتی آنلاین پیشرفت کند، باید به هر دو بخش توجه کنید و از آنها به ‌طور همزمان بهره ‌برداری کنید.

از جمله کارهای که به سئو داخلی مربوط می شود می توان به عنوان، ساختار URL، متن جایگزین تصاویر ، سرعت سایت ، موبایل فرندلی بودن، محتوا ، لینک سازی داخلی ، اسکیما و ... فاکتورهای سئو داخلی را با به روز رسانی های مختلف گوگل هر روز هوشمندتر می کند پس بهتر است قوانینی که اعلام می شود را کامل رعایت کنیم. اسکیما مارک آپ به نمایش بهتر و کامل‌تر لینک‌های سایت در صفحه نتایج گوگل کمک می‌کند، تا اطلاعات بیشتری مثل امتیاز، آرای کاربران، و… هم نمایش داده شوند. فاکتور مهم دیگر در سئو داخلی، استفاده از کدهای اسکیما مارک آپ یا داده‌های ساختاریافته است. بااینکه این کدها به طور مستقیم در رتبه‌بندی گوگل تاثیرگذار نیستند ولی در نمایش بهتر محتوای صفحات و جذب بازدید کمک زیادی می کنند. شما در سئو داخلی باید تکنیک‌هایی را برای طراحی بهتر صفحات، بهبود تجربه کاربری، بهینه‌سازی محتوای صفحات و هر آن چیزی که در داخل سایتتان است، اجرا کنید.

در سئو داخلی شما می ‌توانید به طور کامل بر تمامی اقدامات کنترل داشته باشید. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم. تمام منابع سرور در اختیار شماست و به راحتی می‌توانید تغییرات مدنظرتان را اعمال کنید.امنیت، سرعت و پایداری بالا برای میزبانی پروژه‌های بزرگ. سرویس قوی و پایدار که برای نصب و راه‌اندازی سیستم مدیریت محتوای وردپرس بهینه شده است. این مطلب یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد. اگر چنین نگاهی را باور نداشته باشیم، به احتمال زیاد SEO به یکی از شیوه‌های قدرتمند برای هزینه کردن بی‌فایده‌ی پول و منابع کسب و کار ما تبدیل خواهد شد.

قیمت سئو و بهینه‌سازی سایت به نوع کسب و کار نیز بستگی خواهد داشت؛ چرا که کلمات کلیدی باید بر اساس نوع کسب و کار تعیین شوند. شما با نوشتن مقاله های خاص و منحصر به فرد که مورد توجه افراد زیادی قرار گیرد، می توانید بک لینک دریافت نمایید. به این صورت مقاله نوشته شما در صورت مفید بودن در شبکه های اجتماعی مختلفی به اشتراک می رود که موتور جستجو گوگل به این موضوع پی خواهد برد که مطالب وب سایت شما ارزشمند هستند و رتبه وب سایت شما را افزایش می دهد. عبارت SEO مخفف (Search Engine Optimization) و به معنی بهینه سازی موتور جستجو است. در واقع سئو سایت مجموعه ای از دستورالعمل ها و روش هایی می باشد که به کمک آنها می توان تعداد بازدید کنندگان و رتبه یک وب سایت را ارتقا داد. از این حیث بهینه سازی یک وب سایت، تاثیر بسیار زیادی در رونق آن کسب و کار خواهد داشت.

از آنجایی که این خدمات قیمت‌های مختلفی دارند و هر شرکت یا متخصص هزینه متفاوتی برای خدمات خود در نظر گرفته است، کارفرمایان دچار سردرگمی شده‌اند. یکی از اصلی‌ترین سوالاتی که صاحبان سایت‌ها و کسب و کارها می‌پرسند این است که قیمت سئو سایت بر اساس چه عواملی تعیین می‌شود؟ عوامل متعددی بر روی هزینه سئو سایت تاثیرگذار هستند که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم. در دنیای دیجیتال امروز، سئو (Search Engine Optimization) یکی از مؤلفه‌های اساسی برای موفقیت وب‌سایت‌ها و کسب‌وکارهای آنلاین است. اگر می‌خواهید وب‌سایت شما در موتورهای جستجو مانند گوگل دیده شود، باید با اصول سئو داخلی و خارجی آشنا باشید. این مقاله که توسط تیم حرفه‌ای وب ایران در dmwebiran.com ارائه می‌شود، به بررسی جامع تفاوت‌های سئو داخلی و خارجی، و نحوه بهبود رتبه سایت شما در نتایج جستجو می‌پردازد.

اما شکل حرفه‌ای‌تر یادگیری سئو این است که ابتدا مفهوم سئو داخلی (On-page SEO) و سئو خارجی (Off-page SEO) را یاد بگیرید و سپس، تکنیک‌های مربوط به هر یک از این دو شاخه را با جزئیات بیشتر و دقیق‌تر بررسی کنید و بیاموزید. می‌توانید برای کاربران و بازدیدکنندگان سایت خود بنویسید و می‌توانید برای موتورهای جستجو بنویسید. هفتاد تا هشتاد درصد جستجوگران، به لینک‌هایی که به صورت تبلیغ (با پرداخت پول) توسط موتورهای جستجو از جمله گوگل، نمایش داده می‌شوند، نگاه نمی‌کنند. همانطور که گفتیم محتوای شما باید برای مخاطب مناسب باشد، یعنی سعی کنید در چه زمینه هایی علاقه مخاطبان شما به کسب اطلاعات بیشتر باشد و بر اساس آن عنوان یا برچسب صفحه یعنی برچسب خود را انتخاب کنید. باید مختصر و واضح برخی از کلمات مانند رایگان، استفاده از مهارت ها، اطلاعات و غیره باشد.

سایت Moz نیز یک پارامتری به نام Domain Authority یا به اختصار DA دارد که عددی بین 1 تا 100 است و آن را بر اساس فاکتور هایی مانند کیفیت بک لینک ها، صفحات 404، تاریخچه دامین و … محاسبه می کند. اکثریت افراد دارای گوشی تلفن همراه هستند و شاید به جرات می توان گفت میزان استفاده از برنامه های گوشی و اتصال به اینترنت و رفتن به صفحات وب در تلفن های همراه خیلی بیشتر از کامپیوترهای خانگی و لپ تاپ می باشد. پس باید سایتی که طراحی می کنیم بدون خطا قابلیت نمایش در انواع گوشی های موبایل را داشته باشد. عواملی نظیر نحوه چیدمان دکمه ها در سایت و محتواهای نوشته شده که می تواند بسیار مهم باشد و کاربر بتواند بدون هیچ دغدغه ای آن را ببیند. طراحی ریسپانسیو یعنی نمایش صحیح سایت در انواع مختلف گوشی ها و با هر ابعادی می باشد. گوگل نیز ابزاری به نام  Google Mobile-Friendlyرا بوجود آورده است که می توان دید آیا سایت ریسپانسیو و استاندارد هست یا نه و در صورت خطا داشتن آنها را به صورت گزارش ببیند.

بهینه‌سازی تصاویر با عناوین توصیفی و متن جایگزین (alt text) نه تنها سرعت بارگذاری صفحه را بهبود می‌بخشد، بلکه باعث ارتقای قابلیت دسترسی برای همه کاربران می‌شود. با ارائه متن جایگزین، محتوای خود را فراگیرتر و برای موتورهای جستجو و کاربران با اختلالات بینایی، به شکل بهتری بهینه می‌کنید. حضور فعال در شبکه‌های اجتماعی به ایجاد اعتماد و افزایش آگاهی از برند کمک می‌کند. با یک ماشین قدرتمند و هوشمند روبرو می شود که با هر سرچ کاربر، نسبت به قبل هوشمندتر خواهد شد. موتورهای جستجو برای رتبه بندی سایت الگوهای مختلفی را دنبال می‌کنند.

سئو داخلی یا On-page SEO به مجموعه اقداماتی گفته می ‌شود که داخل وب‌سایت برای بهینه ‌سازی سایت انجام می ‌شود. هدف از سئو داخلی این است که سایت شما ساختاری مناسب و محتوای کاربرپسند داشته باشد تا موتورهای جستجو بتوانند به‌ راحتی آن را ایندکس کرده و در نتایج جستجو رتبه ‌بندی کنند. از جمله اقدامات سئو داخلی می ‌توان به بهینه‌ سازی کلمات کلیدی، تگ ‌های عنوان (title)، متا دیسکریپشن، ساختار URL، استفاده از تصاویر بهینه‌ شده و بهبود سرعت بارگذاری سایت اشاره کرد. سایت‌های اسپم، سایت‌هایی هستند که برای کسب رتبه بالاتر در موتورهای جستجو، افزایش بازدید یا لینک‌سازی، از روش‌های غیرقانونی و مخرب استفاده می‌کنند. این سایت‌ها فاقد محتوای ارزشمند هستند و اغلب محتوای تکراری، غیرمرتبط یا کپی شده دارند؛ ضمن اینکه تعداد زیادی بک ‌لینک خارجی به سایت‌های بی‌ربط را شامل می‌شوند و پر از صفحات تبلیغاتی هستند. با استفاده از ابزار اسپم اسکور می‌توانید سایت‌های اسپم را برای جلوگیری از تأثیرات منفی آن‌ها بر سئو و اعتبار وب‌ سایت شناسایی کنید.

در بین فاکتورهای سئو داخلی و خارجی، سئو داخلی مربوط به تمامی تدابیری است که در وب سایت شما اتخاذ می­گردند تا موقعیت آن در رنکینک ­های سرچ بهبود داده شود. این اقدامات هم شامل مواردی هستند که در ادامه آورده ایم و هم شامل مواردی مثل کیفیت کلی محتوا، عملکرد صفحه و ساختار محتواست. در این مقاله سعی شده است آنچه در مورد سئو داخلی و خارجی و تفاوت های بین این دو نوع سئو می باشد مختصر و مفید مطالبی ارائه شود. در بخش سوم مقاله پارامترهای موثر در بهینه سازی سئو داخلی نظیر تگ عنوان و هدینگ ها، بهینه سازی تصاویر در محتوای نوشتاری، قابلیت اشتراک گذاری و ... به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو یا سئو سایت یک فرآیند مستمر و پیچیده است که به سایت‌ها کمک می‌کند تا رتبه بهتری در موتورهای جستجو کسب کنند و به صفحه اول نتایج گوگل برسند. یکی از رایج‌ترین هزینه‌هایی که فروشگاه‌ها و کسب و کارهای اینترنتی باید در بودجه بندی خود قرار دهند، هزینه سئو ماهیانه است.

تقریباً همه وب‌سایت‌ها لینک‌هایی دارند که به آن‌ها داده شده است؛ اما تشخیص اینکه کدام یک از این لینک‌ها، نا مربوط یا کم‌ کیفیت و برای سایت مضر هستند، کار آسانی نیست و به بررسی دقیق و تخصصی نیاز دارد. ابزار اسپم اسکور این آنالیز را به سرعت انجام داده و درصد این لینک‌ها را تشخیص می‌دهد. منظور از Local SERP، صفحه نتایج جستجوی گوگل است که برای جستجوهای محلی نمایش داده می‌شود. این نوع نتایج زمانی ظاهر می‌شوند که کاربر به دنبال خدمات یا محصولات در یک مکان خاص باشد. در Local SERP معمولاً لیستی از کسب‌وکارهای محلی به همراه اطلاعاتی مثل نام، آدرس، شماره تماس، نظرات کاربران و نقشه نمایش داده می‌شود.

مشتریان اغلب از جستجوهای محلی برای یافتن مکان‌های نزدیک برای غذا خوردن استفاده می‌کنند. بهینه‌سازی سایت با کلمات کلیدی مانند رستوران سنتی نزدیک من یا کافه در تهرانپارس می‌تواند به افزایش ترافیک حضوری کمک کند. این شاخص شامل عواملی مانند تعداد و کیفیت نظرات، نقل‌قول‌ها در سایت‌های دیگر و میزان دیده شدن آنلاین شما است. مدیریت نظرات، پاسخ‌گویی به بازخوردها (چه مثبت و چه منفی) و ایجاد پروفایل‌های معتبر در سایت‌های دایرکتوری محلی می‌تواند برجستگی کسب‌وکار شما را افزایش دهد. گرچه بسیاری از افراد، فقط سئو خارجی  را با لینک سازی می شناسند اما off-site seo، فراتر از یک لینک سازی ساده است.

هر چه قدر رقابت بر سر کلمه کلیدی هدف شما بیشتر باشد، شما هر کدام از فاکتور های سئو داخلی و خارجی را باید با کیفیت بیشتر و قدرت بیشتر انجام دهید تا موفق شوید. اگر می خواهید سئو را به طور کامل یاد بگیرید و مسلط شوید، ما پیشنهاد می کنیم دوره آموزش سئو فصل وردپرس را تهیه کنید. در این دوره تمام فاکتور های سئو را به صورت کاملا عملی آموزش تصویری داده ایم تا شما هم بتوانید سئو را یاد بگیرید و سایت خود یا حتی مشتریان خود را سئو کنید. تفاوت سئو داخلی و خارجی در این است که در سئو داخلی، تمام تغییرات و بهینه‌ سازی‌ ها به صورت مستقیم بر روی سایت شما انجام می ‌شود و شما به ‌عنوان صاحب سایت قادر به مدیریت این تغییرات هستید. بهینه ‌سازی سئو داخلی به سرعت می ‌تواند تأثیر مثبتی بر رتبه سایت شما بگذارد و نتایج آن به ‌سرعت قابل مشاهده است.

موتور جستجو این فاکتور را ارزیابی کرده و در رتبه بندی سایت شما استفاده می‌کند. یکی از فاکتورهای مهم در سئو سایت به ویژه سئو داخلی، لینک سازی داخلی است که با توجه به تفاوت سئو داخلی و خارجی، در سئوی خارجی شما نیاز به لینک سازی داخلی نخواهید داشت. منظور از لینک سازی داخلی، لینک دادن در صفحه سایت خود به صفحات دیگر سایت خود است. لینک‌دهی به صفحه مرتبط و مخصوص به سایت خودتان، باعث می‌شود تا کراولر کردن موتور جستجو را راحت‌تر کند و بازدیدکنندگان بیشتری را داخل سایت نگه دارید. سئو یا همان بهینه سازی موتور جستجو به منظور کمک به رویت و دیدن وب سایت های مختلف در موتورهای جستجو می باشد که رتبه بازدید از سایت ما را بالا ببرد، و این کار اصلا غیر اخلاقی نبوده و دارای استراتژیک مخصوص به خود است.

از سوی دیگر، سئوی خارجی، بر ایجاد شهرت و اعتبار وب سایت شما در چشم انداز دیجیتالی گسترده تر تمرکز دارد. هنگامی‌ که این دو رویکرد به طور یکپارچه با یکدیگر ادغام شوند، هماهنگی قدرتمندی را ایجاد می‌کند. سئوی داخلی به طرز ماهرانه‌ای عناصر داخل وب سایت شما را بهینه سازی می‌کند و محیطی را برای میزبانی سریع وردپرس ایجاد می‌کند تا به طور یکنواخت کار کنند. بر کیفیت محتوا، بهینه سازی کلمات کلیدی، تجربه کاربری و نکات فنی سایت مانند تگ‌های عنوان و لینک‌های داخلی تأکید دارد. سئو خارجی به تمام کارهایی گفته می‌شود که در خارج از صفحه سایت، برای کاهش رتبه در نتایج جستجو انجام می‌دهید اگر در شبکه‌های اجتماعی اکانتی بسازید؛ می‌توانید ترافیک را از سایت‌های دیگر به وب سایت خودتان بیاورید. در این صورت به گوگل نشان می‌دهید که در مکان‌های دیگر هم به مطالب شما وجود دارد.


https://seohacker.academy/product/seo-course-gray-hat-mastering/