کدام سیاره به دبیر فلک مشهور است – ❤️ پست روزانه

این اصطلاح به معنی اصلی انگلیسیاش اشاره دارد، و از این رو، ”خوشهی غله” که عبارتی کهن است، و معنایی درست دارد، به ساقه، و نه دستهای از گندم، اشاره میکند. وی ادامه داد: ” در این تصویر فردی دراز کشیده و از فاصلهای ایمن به مریخ نورد ناسا نگاه میکند. این شخص تقریباً ۱ فوت قد دارد و دراز کشیده است. بالای سینه، گردن و صورتش مایل به صورتی است، موهایی متمایل به قرمز دارد و کت و شلواری تیره پوشیده است. این موجود یک شیء خاکستری روی یک شانه دارد، چیزی شبیه به یک کوله پشتی. حتی ردپایی در پشت شخصی وجود دارد که به محلی که برای دراز کشیدن انتخاب کرده، منتهی میشود. ” با این حال، یافتههای وارینگ مخاطبان را قانع نکرده است.

ناسا تصویری از نیمه تاریک سیاره پلوتو را که با نام سیاره پلوتون نیز شناخته میشود، ۶ سال پس از عکسبرداری از آن توسط فضاپیمای نیو هورایزنس (New Horizons) منتشر کرد که محققان آن را با استفاده از ۳۶۰ عکس ثبتشده توسط فضاپیمای مذکور ایجاد کردهاند. ناسا به تازگی یک تصویر جدید از منطقه Tartarus Dorsa یا همان منطقه تیغه دار پلوتون ارسال کرده که در محدوده شرقی مرکز منجمد قلبی شکل پلوتون به نام Tombaugh Region واقع شده است. روابط آنها بسیارصمیمی مانند دو برادر بود ولی آنتوان، کتاب را به کودکی او تقدیم کرده و برای خوانندگان چنین گفته است: از بچه ها معذرت می خواهم که این کتاب را به یک آدم بزرگ هدیه داده ام اما دلیلی قانع کننده برای این کار دارم و آن این است که این بزرگتر، بهترین دوست من در تمام دنیا است.

پدرم یکی از افراد زحمتکشی است که همیشه برای من یک الگو بوده است. دو هفته پیش، یکی از فضانوردان به نام Orkan Umurhan در یک پست وبلاگی فرضیه جدیدی را ارایه کرد که نشان می داد یخ متان باعث ایجاد ساختارهای شیب دار این سیاره شده است. بافت پوست ماری سطح پلوتون از وقتی که یک نگاه اجمالی خوب از آن برای اولین بار در ماه سپتامبر به دست آمد، فضانوردان را سردرگم کرده است. پلوتو نهمین سیاره کوتوله کشف شده در سال ۱۹۳۰ تا ۲۰۰۶ واقع در کمربند کویپر منظومه شمسی است که ۲۴۸ سال زمینی طول میکشد تا به دور خورشید بچرخد، بنابراین فصلهای آن برای دههها باقی میمانند.

به گفته این محققان، بهترین توضیح در این مورد این است که در دور تا دور خورشید نیز یک سری آشفتگی هایی وجود دارد و این آشفتگی ها تا مرز پلوتون پیشرفته است. میدان مغناطیسی خورشید بیشتر به سمت جنوب حاکم است، به طوری که این میدان مغناطیسی از سمت شمال خورشید تا ۹ واحد نجومی و از سمت جنوب ۲۳۰ واحد نجومی ادامه مییابد. با ما در ادامه ی این مطلب همراه باشید.

با ما در مطالب بعدی همراه باشید. عشرتطلبی بیحد، بههمراه زیبایی و نیز چنانکه اشاره شد، سحر و جادو و البته چاه بابل که محل زندان هاروت و ماروت است در بیشتر جاها در شعر فارسی همراه این سیاره سرخرنگ درخشان است. این سیاره به طور عمومی به عنوان Hoth در اشاره به یک سیاره یخی در مجموعه جنگ ستارگان شناخته می شود. اما در یک تحقیق دیگر آمده که یخ متان ممکن است چنین ساختار شیب داری را حفظ کند؛ البته اگر دانه های یخی متان که به طور جداگانه ترکیب شده اند و یک مجموعه یخی را به وجود آورده اند به اندازه کافی بزرگ باشند این ساختار حفظ خواهد شد.

در این نقطه است که مورتی شرور وارد داستان میشود؛ او تحتتاثیرِ آسیبِ احساسیِ عمیقِ ناشی از استفادهی ابزاری ریکها از مورتیها تصمیم میگیرد تا با تصور کردنِ «غیرممکن»، از این حلقهی باطلِ بینهایت فرار کند؛ تصمیم میگیرد تا چیزی غیر از دنیایی که یک پیرمردِ عوضیِ موآبی همهچیز را کنترل میکند، تصور کند. در لبه بیرونی حلقهA که شاید لبه ی ان حلقه را به طور واضح مشخص میکند، قمری است که با نماد1980S28 معرفی شده است.

اگرچه از ستاره میزبان خود در مداری که آن را جایی بین مریخ و مشتری در منظومه شمسی ما قرار می دهد فاصله چندانی ندارد، ستاره میزبان آن ستاره ای کم جرم و خنک است که به عنوان کوتوله قرمز شناخته می شود. زمان گردش مداری دیموس نیز ۱روز و ۶ ساعت و ۲۱ دقیقه و ۱۶ ثانیه است. شواهد مربوط به این “سیاره نهم” مانند یک فرض در طول چند سال گذشته بوده است، زیرا ستاره شناسانی مانند مایک براون، کنستانتین باتیگین، اسکات شپارد و چاد تروخیلو به خوشه های عجیب و غریب در مدار اجرام کوچک فراتر از نپتون نیز پی برده اند.

مشتری با وجود اندازه، کوتاهترین روز را نسبت به سایر سیارات دارد و فقط 10 ساعت طول میکشد تا این سیاره یک چرخش کامل حول محور خود انجام دهد. با اینکه سیارات کوتوله خورشید را دور می زنند اما ماه یا یک سیاره ی کامل مانند زمین و مشتری و… این سیاره کوچکتر از دو قمر در منظومه شمسی ما (تیتان و گانیمد) است و به خاطر سالهای کوتاه و روزهای طولانیاش شناخته شده است، هر 88 روز زمینی به دور خورشید میچرخد و هر 59 روز میچرخد.

اریس کوتوله، در فاصله میانگین ۶۸ واحد نجومی (یعنی ۶۸ برابر فاصله زمین تا خورشید) مدت۵۵۸ سال زمینی نیاز دارد تا یک دور کامل به گرد خورشید بگردد. محاسبات نشان می دهد که این سیاره نهم ممکن است حدود 10 برابر جرم بیشتری از زمین داشته باشد و به طور متوسط 600 بار از خورشید دورتر از سیاره ما بچرخد. منبع انرژی این فضاپیما که یک ژنراتور هستهای حرارتی است، آن را تا اواخر دهه آینده میلادی عملیاتی نگه میدارد و انتظار میرود تا آن زمان فاصله نیو هورایزنس با زمین نسبت به رقم فعلی که ۷.۵ میلیارد کیلومتر است، دو برابر شود.

پلوتو تا آگوست ۲۰۰۶ نهمین سیاره سامانه خورشیدی بود، اما اکنون بنا بر تعریف نوین اتحادیه بینالمللی اخترشناسی یک سیاره کوتوله و همچنین به عنوان نمونهٔ نخست از رده جدید اجرام فرانپتونی به شمار میرود. سرانجام یادداشتی از براون و باتیگین بود و جهان فرضی را “سیاره نهم” نامیدند زیرا اگر کشفی صورت گیرد که عجیب باشد پلوتون را به عنوان سیاره نهم معرفی می نمایند (ولی اتحادیه بین المللی نجوم در سال 2006 پلوتو را بعنوان یک سیاره کوتوله طبقه بندی کرد) اما برخی از محققان (و بسیاری از افراد غیر معمول) هنوز پلوتون را نهمین سیاره می دانند و بنابراین از اصطلاح “سیاره X” استفاده می کنند.

پرسیوال لوول، ستاره شناس آمریکایی این نظریه را ارائه کرد و در اوایل قرن بیستم به دنبال سیاره X بود. اریس عزیز در سال ۲۰۰۳ جایگاه دوم خود را در میان سیارات کوتوله پس از پلوتو، با قطر ۲،۳۲۶ کیلومتر کسب کرد. افزون بر آنکه در بیشتر بخشهای اوستا که خود کهنترین نوشته باستانی است که قدمت سروده های آن از نظر زبانشناسی دست کم تا حدود پنج هزار سال پیش می رسد، در الواح سومری نیز مشتقات این نام به چشم می خورد. بسیاری از ژنرال ها جاه طلبی خود را به نمایش میگذارند و ارتش های وفادار خود را جنگ میفرستند.