مقاله مریخ سیاره قرمز

میانگین چگالی اورانوس ۲۷/۱ گرم در هر سانتیمتر مکعب است. چگالی خورشید ۱٫۴۱ گرم بر سانتیمتر مکعب است. پهنای حلقه اپسلیون به صد کیلومتر میرسد و خرده ریزههای آن بین ۱۳ تا ۱۳٫۶ سانتیمتر است اما پهنای بقیه حلقهها از ۱۰ کیلومتر تجاوز نکرده و از خرده ریزهای حلقه اپسیلون کوچکترند اما کل حلقه آلبدویی برابر ۵ درصد دارد. قمر میراندا (Miranda) که در بین پنج قمر اصلی اورانوس از همه کوچکتر است، مناطق مشخصی در سطح خود دارد که این مناطق در کل منظومه شمسی بینظیرند.

اورانوس ۲۱ قمر شناخته شده دارد. ۹ قمر در ژانویه ۱۹۹۶ کشف شده و در نام آنها ۱۹۹۶ وجود دارد و یک قمر در ۳۱ دسامبر ۱۹۹۵ کشف و در نام آن ۱۹۹۵ وجود دارد. به علت اینکه این سیاره ۹۸ درجه انحراف دارد در یک چهارم حرکت آن به دور خورشید یکی از قطبهایش به سمت زمین است و یک چهارم بعد استوایش و یک چهارم پس از آن قطب مخالف و در انتها دوباره استوایش به سمت زمین خواهد بود. در زیر جو اورانوس و در ارتفاعات پایین قرار دارند و این ابرها در استوا در طی ۱۵ ساعت یک بار دور سیاره میزنند ولی در نزدیکی قطب این مقدار به ۱۵ ساعت میرسد.

و اکنون – یک بار دیگر ذهنی همه چیز (یا همه) را که شما را به یاد سیارات منظومه شمسی می اندازد، تصور کنید. جو این سیاره ترکیبی از ۸۳% هیدروژن، ۱۵% هلیوم، ۲% متان و مقدار کمی اتان و دیگر گازها میباشد. جو این سیاره ترکیبی از ۸۳% هیدروژن، ۱۵% هلیوم، ۲% متان و مقدار کمی اتان و دیگر گازها می باشد. انحراف محور اورانوس تاثیر زیادی بر قطب های سیاره می گذارد و باعث می شود که هر قطب از دوره تناوبی مداری که 84 سال زمینی طول میکشد، 42 سال را در روشنایی و 42 سال دیگر را در تاریکی بگذراند.

در قطب جنوب نیز به نظر میرسد که یک طوفان گردبادی عظیم در جریان است. این جسم یک رشته کهکشانی است ، گروه وسیعی از کهکشان ها که در فاصله 10 میلیارد سال نوری از ما توسط گرانش به هم متصل شده اند. البته این را هم بگویم در فصل سرما حجم یخ این سیاره بیشترمی شود. و در این ارتفاعات آن بادهایی با سرعت ۳۰۰ تا ۴۰۰ متر میوزند و البته گردبادهایی نیز در آن وجود دارند که به شکل لکههایی دیده میشوند. در مرکز این سیاره ممکن است هستهای سنگی، تقریبا به اندازه زمین وجود داشته باشد.

اریس در سال ۲۰۰۵ کشف شد و از آنجا که اندازه آن نزدیک به پلوتو است ، به طور خلاصه دهمین سیاره منظومه شمسی در نظر گرفته شد. فقط نپتون و پلوتو فاصله بیشتری با خورشید دارند. ش از کنار مشتری عبور کرد و با گردش به دور این سیاره و استفاده از نیروی گرانشی آن جهت افزایش سرعت مسیر خود را به سوی پلوتو پیش گرفت. آخرین بازدید از سیاره اورانوس، توسط فضاپیمای Voyager ۲ انجام شده که در مسیر خروج از منظومه شمسی در سال ۱۹۸۶، از کنار آن عبور کرده بود.

بیشتر دانش ما در باره این سیاره پس از پرواز سفینه آمریکایی ویجر ۲ (Voyager 2) د«…………………………….» ساعت یکبار گردش وضعی کامل دارد. این سیاره در فاصله بسیار دور ۲.۹ میلیارد کیلومتری از خورشید در حال چرخش است و تعداد محدودی از فضاپیماها تا به امروز، از آن بازدید کردهاند. با توجه به این که حیات ما از حدود ۵۰۰ میلیون سال پیش در حال تکامل بوده است؛ یک میلیارد سال، بازهای نسبتا کوتاه تلقی میشود. از این چگالی نسبتا زیاد برمیآید که این قمر نسبت به قمر هایی که چگالی کمتری دارند ار ماده سنگی بیشتری ترکیب یافته است.

در واقع، سایر سیارات غول پیکر منظومه شمسی نیز چنین حلقه هایی دارند، اما آنها بسیار کمتر مشخص می شوند. اورانوس یکی از سیاراتی است که کمتر در منظومه شمسی مورد اکتشاف و تحقیق قرار گرفته است. اورانوس هفتمین سیاره در منظومه شمسی است. تصویر HST از اورانوس که شامل نوارهای ابر، حلقهها و ماههایش است. بنابر باور پلنتینگا جهانهای ممکن به عنوان بیشینه وضعیت ممکن امور از ثبوت انتزاعی برخوردارند. این ماموریت بالاخره بعد از چندین سال مشکلات فنی در سال 2018 پایان یافت، البته دادههای مربوط به کپلر قبل از سال 2013 به دست آمده بود.

وی تاکید داشت: البته فاصله ماه و سیاره زحل از افق غربی کم است و یک ساعت بعد یعنی حدود ساعت ۱۹ غروب می کنند که همین زمان با چشم غیر مسلح قابل رصد هستند. میانگین دما در مریخ منفی 62 درجه سلسیوس است یعنی بسیار پایین از دمای انجماد آب. مواد سیارات سنگی از غبار و سنگ ها و بر عکس مواد سیارات گازی از مواد بسیار سبکتر ساخته شده اند. عکس های زیبای این سیاره را مدیون فضاپیمای وویجر هستیم. از قرار گرفتن زمین بین ماه و خورشید یا ماه بین زمین و خورشید در مواقع و موارد خاص گردش های انتقالی این سیارات رخ می دهند.

این انحراف زاویه در بیشتر سیارات متجاوز از ۳۰ درجه نیست. برای مثال زاویه انحراف محور طولی زمین ۵/۲۳ درجه می باشد. مثال بياوريد ؟ براي جلوگيري از ايجادناهماهنگي ها در پرواز هواپيماها، حركت قطارها وكشتي و انواع مسافرت ها و كارهاي اداري . برای مثال زاویه انحراف محور طولی زمین ۵/۲۳ درجه میباشد؛ اما در مورد اورانوس این زاویه انحراف معادل ۹۸ درجه است. هرچه از سطح پوسته جامد زمین به طرف مرکز زمین پیش برویم به ازای هر 19 متر یک درجه دما افزایش می یابد، بنابراین دمای هسته مرکزی زمین به حدی است که برای ذوب شدن سخت ترین فلزات نیز کافی است.

این چهارمین سیاره از طرف خورشید است که در مداری نزدیک به مدار زمین به دور خورشید می گردد. به هر حال، اورانوس به قدری از خورشید دور است که تناوب دما در قطبها در طول تابستان و زمستان فقط 2 درجه سانتیگراد(6/3فارنهایت) است. هر دور کامل این سیاره در مدار، ۳۰.۶۸۵ روز زمینی معادل تقریبا ۸۴ سال زمینی به طول می انجامد. این اجسام شامل سیارههای کوتوله، قمرهای بزرگتر، سیارهنماهای غوطهور آزاد، که یا از منظومهای به بیرون پرتاب شده یا اینکه به جای برافزایش، از طریق فروریزی ابر به وجود آمدهاند.

با توجه به آزمایشهای وسیعی که روی نمونههایی از خاک مریخ انجام شده ، تاکنون امکان وجود حیات در این سیاره اثبات نشده است. و حتی هنگامی که این جرم را به عنوان کشف به انجمن سلطنتی گزارش میداد باز براین باور بود که دنبالهدار است و این عقیده را داشت تا زمانی که بهطور مطلق اثبات شد که اورانوس یک سیاره است. در حالی که نتایج این آزمایش های اولیه ظاهرا وجود حیات در مریخ را رد کرده اند، اما برخی دانشمندان به بحث و گفتگو در این خصوص ادامه داده اند که آزمایش های انجام شده نه ادعای وجود حیات در مریخ را رد می کند و نه اثبات.

قبلا تصور می­ شد که احتمال وجود حیات در مریخ، بیشتر از جاهای دیگر است. هم اکنون زمین خانهٔ میلیونها گونه از جانداران است که انسان یکی از آنها است.زیستکرهٔ زمین با گذر زمان جو زمین و دیگر شرایط فیزیکی و شیمیایی این سیاره را دچار دگرگونیهای شگرفی کردهاست و محیطی را فراهم کردهاست تا اندامگان زنده بتوانند به رشد و زیستزایی بپردازند. با اینحال، ما هنوز هم میتوانیم اورانوس را با استفاده از ابزارهایی مانند تلکسوپ فضایی هابل رصد کنیم.

وی که از سوی برخی از آنها مورد آزار و اذیت قرار می گیرد، به دروغ به آنها می گوید که پدرش یکی از اعضای مافیا و فردی بسیار خطرناک است و شواهد هم به گونه ای پیش می رود که همه مردم شهر به چشم عضو مافیا به خانواده هارولد نگاه می کنند. 2. پیدا کردن زهره در نور روز در آسمان صبح، بسیار سادهتر از پیدا کردن آن در آسمان شب است. برای بیشتر افراد، دلایل واضح و مشخصی وجود ندارد تا دست چپ را از دست راست متمایز کند. در زیر این ابرها یعنی در عمق ۷۵۰۰ کیلومتری زیر ابرهای قابل رویت نیز، احتمال وجود اقیانوسی از آب مایع به همراه آمونیای حل شده می باشد.

قطر استوایی آن حدود ۵۱.۱۱۸ کیلومتر یعنی بیش از ۴ برابر قطر زمین است. فاصله متوسط آن از خورشید ۳ میلیارد کیلومتر(۲۰ واحد نجومی است). يك واحد نجومی متوسط فاصله بين زمين و خورشيد است كه حدود 93 ميليون مايل يا 150 ميليون كيلومتر است. مطالعهای که در سال ۲۰۱۸ منتشر شد گزارش داد که مریخ نورد ذرات آلی را در داخل یک سنگ ۳.۵ میلیارد ساله کشف کرده است. بی نظمی در مدار آن اولین بار توسط جان کوچ آدامز و در سال ۱۸۴۱ مطرح شد و او پیشنهاد داد که جاذبه سیارهای کشف نشده بر آن تأثیر میگذارد.

کودک شش ساله بعد از این که تصمیم گرفت تصویر مار بوآ را بکشد ، آن را به بزرگ تر خود نشان داد و از او خواست تا در مورد تصویر توضیح دهد ، در حالی که این بزرگ تر بود که از کودک شش ساله در باره این نقاشی توضیح می خواست . اورانوس سومی سیاره بزرگ منظومه شمسی بوده،بزرگی آن4 برابر زمین است. ستاره شناسان ۵ قمر بزرگ این سیاره را در بین سالهای ۱۷۸۷ و ۱۹۴۸ کشف کردند. نام آنها از نزدیکترین حلقه به دورترین، عبارت است از: D، C، B، A، F، G و E. حلقه F توسط دو قمر پرومتئوس و پاندورا در جای خود نگه داشته شده است.