ماه های سیاره زحل؛ ویژگی ها و کاوش ها – دنیای نجوم

غلظت موضعی توده چگال با نام «پیکر گونه ستاره کوچک» شناخته شدهاست، و این شتاب گیری بزرگ شدن، فرایندی است که با کشیده شدن در مایههای افزودنی، به همراه گرانش آنها رخ میدهد. از کاربردهای مستقیم انرژی زمین گرمایی میتوان به مواردی همچون احداث مراکز آب درمانی و تفریحی-توریستی ، گرمایش انواع گلخانه، احداث مراکز پرورش آبزیان و طیور، پیش گیری از یخ زدگی معابر در فصل سرما، تامین گرمایش و سرمایش ساختمانها توسط پمپهای حرارتی زمین گرمایی اشاره نمود. اگر این پیش بینیها درست از آب دربیاید، این محل میتواند مکانی عالی برای زندگی موجودات فرازمینی باشد. گالیله برای نخستین بار در سال ۱۶۱۰ حلقههای زحل را مشاهدهکرد.

در موارد نادر زهره مستقیماً از مقابل خورشید می گذرد.در این موقع تمام قرص خورشید گرفته نمی شود زیرا که زهره فقط سطح کوچکی از آن را می پوشاند.اگر سیاره از مرکز خورشید بگذرد ممکن است تا 8 ساعت طول بکشد.به علت زاویه میلی که صفحه مدار زهره با مدار زمین می سازد ،عبور از مقابل خورشید در هر مقارنه داخلی روی نمی دهد.در نتیجه ،زهره گاه در یک سو و گاه در سوی دیگر مدار زمین است، یعنی نیمی از وقت اندکی بالای دایره البروج است و در نیم دیگر اندکی زیر آن.در مقارنه داخلی ،وقتی که زهره بالا یا زیر دایره البروج است،عبور واقع نخواهد شد.

ایالات متحده و اروپا همچنین در حال بررسی مأموریتهایی برای بررسی سیاره زهره هستند که میتوانند دادههای مفیدی درباره احتمال سکونت این سیاره را ارائه دهند یا حتی به طور مستقیم علائم حیات را جستجو کنند. همچنین، «اخترِ گردان»، «گویال»، «هَرپاسپ» (آنندراج) و «روان گوی» نیز در نوشتار کهن پارسی برای اختر بکار رفته. حال آنکه در زبان پارسی واژه «اختر» برای سیاره بکار میرفتهاست. همچنین برای آشنایی بیشتر با مفهوم سیاره مطلب سیاره چیست ؟ در این مطلب در مورد سیاره عطارد یا تیر با جزئیات بیشتری صحبت میکنیم. کاوشگر نیوهورایزنز همچنین با استفاده از مجموعه ابزارهای علمی خود، اتمسفر پلوتون را مورد تجزیهوتحلیل قرار داده است.

این کاوشگر برای اولین بار توانست از فاصلهی نزدیک تصاویر لکهی سرخ کوچک مشتری را ثبت کند. برای مثال نِرگال بابلی یک خدای جنگ است و همینطور در یونان آن را آرِس میدانستند با این حال بر خلاف آرِس، نرگال خدای بیماری طاعون و عالَم مردگان هم بود. این موضوع بدان معنا است که این سیاره تقریباً به صورت کاملاً قائم میچرخد و بنابراین فصلهای مختلف را مانند بسیاری دیگر از سیارات تجربه نمیکند. در این صورت برای سال بعد مشکل کمتری در تهیه مواد لازم دارید و این امر صرفه جویی بالایی برای شما به همراه خواهد داشت. استدلالهای ستارهشناسان برای پولوتون به عنوان یک سیاره محرمانه افزایش یافت، چون بسیاری از اجرام هم اندازه نزدیک آن در همان ناحیه از منظومه شمسی طی ۱۹۹۰و اوایل۲۰۰۰ یافت شده بودند(کمربند کویپر).

اگر چه موقتی است، آن یک تعریف کاری موثر باقی میماند تا زمانی که یک تداوم بیشتری داشته باشد و به طور رسمی به پذیرفته شود. هنگامیکه پیش ستاره (تا جایی که برای پدیداری ستاره نیاز است، فروزان شود) بزرگ میشود، دیسک به جامانده از درون به برون بدست تفیدگی دیسک، باد خورشیدی، کشش روبرت سونی و دیگر اثرها جابه جا میشود. در سمت مقابل، مغناطیسسپهر دست کم تا فاصلهی 750 میلیون کیلومتری کشیده شده است، یعنی تا پشت مدار زحل.

این بیست و چهار ماه شامل هفت ماهواره اصلی، چهار ماه کوچک، دو ماه هم مدار کوچک و دو ماه دیگر هستند که مانند چوپان حلقه F زحل عمل میکنند. ستاره که بحرکت خودمتحرک باشد و آن هفت اند: قمر، عطارد، زهره، شمس، مریخ، مشتری و زحل. 20 قمر تاکنون برای زحل شناسایی شدهاند، که 13 قمر از زمین و هفت قمر دیگر بوسیله کاوشگرهای فضایی کشف شدهاند. برای آشنایی بیشتر با مبانی نجوم و کیهانشناسی، میتوانید فیلم آموزش مقدماتی نجوم – نجوم باستان تا کیهان شناسی را مشاهده کنید که توسط فرادرس ارائه شده، لینک این آموزش در ادامه آورده شده است.

سپس شروع می کنیم سیاره مریخ را ترسیم کنید. یک صبحانه سالم می تواند به بدن شما انرژی بیشتری بدهد. در مریخ ، یک سال 687 روز زمینی طول می کشد و یک فصل می تواند کمی بیشتر از 199 روز زمینی ادامه یابد. سیارهها مقدار کمی انرژی از طریق همجوشی تولید میکنند، برخی هم هیچ انرژیای تولید نمیکنند. در هسته ، دمای 15 میلیون کلوین است ، چشم اندازی از انرژی را ببینید. دشت های پست که در حدود ۲۰ درصد سطح را تشکیل داده است. یک واحد نجومی (یا AU) فاصله از خورشید تا زمین یا حدود 93 میلیون مایل (150 میلیون کیلومتر) است.

این سیاره دارای هستهای بزرگ و فلزی با شعاع حدود 2,074 کیلومتر (1،289 مایل) است و حدود 85 درصد شعاع کره زمین است. مدار بسیار عجیب و بیضوی مانند سیاره عطارد آن را تا 47 میلیون کیلومتر (29 میلیون مایل) به خورشید نزدیک و تا 70 میلیون کیلومتر (43 میلیون مایل) از خورشید دور میکند. وویجر ۱ و ۲ به اخترشناسان کمک کردند تا اولین نقشههای دقیق ماهوارههای گالیله را ایجاد کنند، حلقههای مشتری را کشف کردند، آتشفشانهای گوگردی قمر آیو را آشکار و وجود رعد و برق در ابرهای مشتری را کشف کردند. ابرها در مناطق روشن ترکیبی از کریستالهای منجمد آمونیاک هستند؛ درحالیکه ابرهای نواحی تاریکتر از مواد شیمیایی دیگری تشکیل شدهاند.

علت این نام گذاری نیز این است که مواد تشکیل دهنده ی این سیارات، غالبا گاز است. ولی در درازنای زمان شماری از آنها باهم برخورد میکنند؛ این برخوردها یا به پدیداری یک سیاره بزرگ (با اندرکشیدن مواد در این برخورد) و یا به گونه آزاد کردن مواد (کاهش مواد) برای پدیداری پیش سیارها یا سیارههای بزرگتر دیگر میانجامد. در سال های اخیر کاوشگر های بسیار پیشرفته تری به مریخ فرستاده شده و تلاش های فراوانی برای سفر انسان به این سیاره انجام شده است.

هنوز مشخص نیست که آیا آب بیشتری در زیر این سطح قرار دارد یا خیر، زیرا کاوشگر نمی تواند عمق بیش تری را مشاهده کند. طلا فلزی نرم و چگال و شکلپذیر به رنگ زرد روشن و براق است که در مجاورت هوا و آب زنگ نمیزند و تیره نمیشود. بالا رفتن دما باعث تبخیر آب اقیانوس ها می شود. و دما بالا می رود. اولین پرواز به پلوتو، در 14 ژوئیه 2015 اتفاق افتاد، جایی که اولین عکسهای با وضوح بالا از این سیاره در طول ماموریت نیو هورایزنز (New Horizons) گرفته شد.