: سیاره زهره

سیاره بزرگ بعدی زحل است، در اینجا میتوانید ببینید زحل در مقایسه با زمین چقدر بزرگ است. بعد از آن سیلیکون با ۲۷٪ و آلومینیم با ۸٪ در رتبه های بعدی قرار دارند. چنین “ناپدید شدن” بعدی در سال 2025 اتفاق می افتد ، اما زحل نزدیک به خورشید خواهد بود تا هرگونه مشاهده در عبور از حلقه امکان پذیر باشد. برخی سعی کرده اند تا این درخت را به آیین کابالا از فرقه های عرفانی یهودی و تاثیر صهیونیسم در فیلم آواتار نسبت دهند اما سوای درست یا نادرستی چنین قضاوتی، حمله انسانهای مهاجم به آن نقش اساسی ایوا در فیلم را آشکار می کند.

بنابراین مشخص است که بر خلاف ضبط نسخۀ بصیرمژدهی، قرار نیست خداوند با قیامت، وام زمین را به «قِدَم» باز دهد بلکه زمین، هستی خود را از دلِ «عدم» آغاز کرده است و باید در نهایت به عدم (و نه قِدَم) بازگردد یا به تعبیر دیگر، معدوم شود. بنابراین مارک باید یک سال به تنهایی زندگی کند تا به دنبالش بیایند. این اتفاق هر۵۸۴ روز رخ میدهد.زهره فاقد قمر طبیعی است؛ ولی درعوض دارای چند سیارک مهاجم است: شبهقمر ۲۰۰۲ VE68 و دو مهاجم موقتی دیگر بهنامهای ۲۰۰۱ CK32 و ۲۰۱۲ XE133.تجربهی یک جهنم واقعی!

این دو ماموریت مرتبط به یکدیگر، هر دو به دنبال این هدف هستند که بفهمند چگونه زهره به جهانی جهنمی تبدیل شده و گرمای آن قادر به ذوب کردن سرب در سطح خود است. این انرژی (که ۱۰ تا ۱۷هزار سال طول میکشد از مرکز آن خارج شود) منبع نور و گرمای خورشید است. کوتولههای قرمز که ستارههای کوتوله M نیز خوانده میشوند، بیش از ۵۰ برابر تاریکتر از خورشید بوده و فقط ۱۰ تا ۲۰ درصد آن جرم دارند. با این حال، شعاع TOI-2257b نشان میدهد که این سیاره تقریباً گازی است و فشار اتمسفر بالای آن برای حیات مناسب نیست.

تصویر بالا، که توسط وایکینگ ۱ (Viking 1) در سال ۱۹۸۰ گرفته شده، ناحیه تارسیس شرقی را نشان میدهد. نتایج مربوط به کشف سیاره TOI-2257b در مقالهای در مجله Astronomy & Astrophysics به چاپ رسیده است. اما سیاره جدید کشف شده توسط TESS که TOI-2267b نامیده میشود، دارای دوره مداری تخمینی ۳۵.۱۹ روز است. اورانوس بیست و هفت ماه شناخته شده دارد و دو ماه نخست اورانوس که تیتانیا و ابرونت نام دارند را ویلیام هرشل در سال ۱۷۸۱ میلادی کشف کرد.

به خوبی پس زمینه اسطوره ای فیلم را بیان می کند که با توجه به آن میتوان دریافت این فیلم بیشتر از زمان ومکانی دور در آینده به گذشته های دور آدمیتوجه دارد ،در فیلم آواتار جسمی است برای انتقال جان انسان هابه موجودی فضایی برای همانند بودن با آنها ونوعی انتقال ناقص روح صورت میگیرد و در بدن دیگری زنده میشود:در بازی های کامپیوتری هم به شخصیتی که به جای او بازی می کنیم آواتار می گویند . اگر تاریخ زمین را با یک ۲۴ ساعت بیان کنیم پیدایش انسان ها در ۲ ثانیه مانده به نیمه شب خواهد بود.

آنقدر بزرگ است که کل قاره آمریکای شمالی مثل یک لکه سبز روی آن است. قاره های کره زمین روی ۱۲ صفحه قرار گرفتند که این صفحات روی سنگ های نیمه مذاب در حال حرکت هستند. بنابراین، از این پس اگر به زهره نگاه کردی، در واقع به ابرهای جهنمی آن نگریسته اید ! سه روز پیش از رسیدن کاوشگر به نزدیک فاصلهاش از پلوتون، ابزار تصویربرداری دوربرد آن تصاویری از پلوتون و قمر شارون به ثبت رساند که ناحیهای ۴۰ کیلومتری را پوشش میداد و امکان نقشهبرداری از این نواحی را برای دانشمندان فراهم میکرد. تلسکوب او پیشرفته و دقیق نبود و او فکر کرد سیاره زحل ظاهری شبیه سر تدی خرسه با دو گوش بزرگ دارد و حدس زد که شاید این سیاره از سه سیاره درست شده باشد.

گنبد سه سطح جهان را با یکدیگر پیوند می دهد. مدارگرد شناسایی مریخ (Mars Reconnaissance Orbiter) با ثبت تصاویری در سال 2016، ساختارهای عجیب و غریبی را از سطح سیاره سرخ به زمین مخابره کرد. ۳۲. به نظر ما مطالعهی دیدگاه منتقدانهی سرل در مورد تمایزی که بهطور سنتی میان دو مفهوم «فیزیکی» و «ذهنی» لحاظ میشود، به فهم بهتر موضع اصالت پدیدار ثانوی کمک خواهد کرد. این سیاره در فاصله ۱۲ سال نوری از زمین قرار دارد، چهارمین سیاره نزدیک به زمین است که تصور میشود قابل سکونت باشد. کلمه زمین از «زم» به معنای سرد و با «ین» به معنای جسم، و در کل جسم سرد تعریف می شود.

پس از خورشید و ماه، زهره درخشانترین جسم قابل مشاهده از زمین است و گاهی اوقات مانند یک ستاره درخشان در آسمان صبح و شب، به نظر میرسد. با حرکت انتقالی سیاره زمین چهار فصل در طول یک سال و تغییر شکل آسمان شب در طول یک سال شکل می گیرد. به گزارش فرارو، بر طبق تعریفهای رسمی، یک ستاره کوتوله سرخ، ستارهای کوچک، سرد و سرخرنگ است که در رده M یا K جای میگیرد، و غالباً به ستارهای گفته میشود که جرمی کمتر از نصف جرم خورشید داشته باشد و دمای سطحی آن کمتر از ۳۵۰۰ درجه کلوین باشد.

هسته داخلی متشکل از آهن و نیکل با دمای ۵۴۰۰ درجه سانتی گراد با ضخامت ۱۲۲۱ کیلومتر است. هسته خارجی از آهن و مایعات نیکل تشکیل شده و با ضخامت ۲۳۰۰ کیلومتر و عامل ایجاد میدان مغناطیسی زمین است. در ترکیب هسته علاوه بر آهن و نیکلی که قبلا گفته شد به مقدار کم اکسیژن و گوگرد نیز وجود دارد. خورشید از حدود ۷۳درصد هیدروژن تشکیل شده و مابقی آن عمدتا هلیوم (۲۵درصد) و مقادیر کمی عناصر سنگینتر از جمله اکسیژن، کربن، نئون و آهن است. پلوتو ابتدا سیاره نامیده میشد، اما بعدا این عنوان از آن سلب شد و در دسته سیارههای کوتوله قرار گرفت.

اما تا ۵میلیارد سال آینده چنین اتفاقی نخواهد افتاد، پس جای نگرانی نیست! اما میتوانید همه سیارههای منظومه شمسی را در این فاصله جای دهید. این انگشت در طالع بینی و ستاره شناسی، با هیچ سیاره ای در ارتباط نیست اما در اساطیر کهن و اعتقادات سنتی، فرم شست نشان دهنده ی شخصیت افراد است. اما جهت چرخش سیاره زهره برخلاف سایر سیارات ، در جهت عقربههای ساعت است. اما محاسبه نشان داد که چنین نیست و باید سیاره ای وجود داشته باشد. اما نکته جالب درباره این سیاره این است که به طرز جالبی، مدار این سیاره بسیار بیضوی است، که حاکی از وجود یک سیاره غول پیکر گازی بیرونی در سیستم TOI-2257 است.

این ستاره که با نامهای علمی مختلفی نیز شناخته میشود، تنها ۳۱ درصد اندازه خورشید است و حداقل یک سیاره از آن عبور میکند. در تقویم که با ۳۶۵ روز نوشته می شود ربع اضافی به صورت یک روز اضافی در هر ۴ سال در تقویم نوشته می شود و به آن سال کبیسه می گویند. انتخاب نام پاندورا برای سیاره فیلم آواتار یادآور وصف همر برای زمین است که همین نقش را پاندورای آواتار دارد و از سوی دیگر، بیان کننده کارکرد محوری زن در این فیلم است که برای مثال می توان به تربیت قهرمان فیلم، جیک سالی، توسط یک زن، نیتری، اشاره کرد که به واسطه این تربیت جیک به عمق فرهنگ ناوی ها پی برده و به تدریج ماهیت او نیز از یک انسان مهاجم به یک ناوی مدافع پاندورا تغییر پیدا می کند.