: سیاره زهره

اما از سال ۲۰۱۶ بود که Massive مشغول کار روی بازی Division شد و از آن زمان تا به حال بهعنوان خالق اصلی آن شناخته میشود؛ بعید هم نیست که اگر المانهایی از مجموعهی Division را در Avatar: Frontiers of Pandora نظاره و تجربه کنیم. نکتهای جالب که دربارهی بازی وجود دارد این است که پس از رونمایی از بازی، رئيس استودیو Massive Entertainment، دیوید پالفلدت (David Polfeldt) از سمت خود کنارهگیری کرد. به علاوه، در مقارنهی درونی که نزدیکترین موقعیت آن به زمین است، سمت تاریک این سیاره رو به ما میباشد.

سیاره زحل هماکنون پشت خورشید و در فاصله بیش از 1 میلیارد و 500 میلیون کیلومتری از زمین واقع شده است. تریتون (Triton) بزرگترین قمر این سیاره است و 2705 کیلومتر قطر دارد و در فاصله 354.760 کیلومتری سیاره قرار گرفته است.این سیاره ۹۹,۵% جرم اجسام چرخنده به دور نپتون را شامل میشود. برای مطلع شدن از تمام اخبار بازی Avatar: Frontiers of Pandora کافی است که همین مطلب را دنبال کنید، زیرا با انتشار اخبار جدید این پست بهروز میشود. در این مطلب در مورد ساختار و دورههای چرخش این سیاره نیز سخن گفتیم. به همین دلیل این مطلب را که پیشتر در ماهنامه سینمای 24 منتشر شده در اینجا بازنشر میدهم.

و اینجا سیاره ما زمین است. بر اساس شواهد این شفقها، احتمالا گانیمد دارای اقیانوس زیرزمینی آب شور است که حتی از اقیانوسهای زمین شورتر است.برخی دانشمندان به احتمال وجود حیات در گانیمد اشاره کردهاند. اخترشناسان تا کنون صدها سیاره گازی در ابعاد مشتری را ردیابی کرده اند که در مدار ستاره ای در گردش بوده اند اما هیچ یک از این سیاره ها از شرایط مناسب برای جریان حیاتی مشابه حیات زمین برخوردار نیستند. ساختار درونی زمین مثل سایر سیارات درونی از یک هسته داخلی و یک هسته خارجی به همراه لایههای مذاب و نیمه مذاب و سنگی جامد تشکیل یافته است.

غولهای گازی (و یا سیارات مشتریسان) سیارات بزرگ و گازی هستند که عمدتا از سنگ و یا مواد جامد دیگر تشکیل نشده اند. آسیابهای گلوله ای دو اتاقچه ای مواد را تا بلین 6500 مترمربع بر گرم آسیاب میکنند. Ale، vreshti-resht، vono vycherpaє vodnev palyvo ، که منجر به تغییرات اساسی می شود ، که برای کودکان بسیار رایج است ، متأسفانه ، آن را به انتهای زمین (و ریشه سحابی سیاره ای) می آورند. در سطح ، دوزهای تشعشع برای رشد موجودات زنده بسیار زیاد است ، اما عقیده ای وجود دارد که به اصطلاح باکتری Deinococcus radiodurans موجود در زمین می تواند حتی از دوزهای بالاتر تشعشع زنده بماند ، به این معنی که این احتمال وجود دارد که تکامل در سیارات دیگر بتواند ارگانیسم هایی برای زندگی در شرایط ایجاد کند تپاختر.

این قضیه صرفا در گرافیک فنی و هنری خیره کننده آن خلاصه نمیشود و طبق گفته سازندگان در توضیحات گرافیک فنی بازی، قرار است جهانی به شدت زنده را احساس کنیم. طبق مطالعات انجام شده در مریخ دونوع منبع با ارزش پیدا یافته اند که سلریوم و سیلوانیت نام دارند. طبق خلاصه داستانی که منتشر شده، جیک سالی و نایتیری یک خانواده تشکیل داده و زندگی آرامی دارند تا اینکه انسانها، بطور دقیقتر اعضای سازمان Resources Development Administration بار دیگر تلاش میکنند حملات را از سر گرفته و به خواسته خود، یعنی تصاحب سیاره دست یابند.

البته آنها برای پیامهای سیاسی فیلم به تماشای آن ننشسته بودند بلکه دیدن صحنههای جذاب و پرکشش نبردها و همچنین مشاهده جاذبههای خدادادی خانم میگن فاکس که دست اندر کاران فیلم هم در نمایش آنها سنگ تمام گذاشته بودند دلیل اصلی بود اما جالب اینکه جمعیت در چند نوبت، به یکباره و یکپارچه عکسالعمل نشان داد. این بار گرافیک عجیبوغریب به اوج خود رسیده است و خبر از وجود دشمنانی در سیارات دیگر به گوش میرسد که دست طمع به پاندورا دراز کردهاند. لیزا کالتنگر اخترشناس مرکز فیزیک اختری هاروارد سیمسونیاین در کمبریج معتقد است احتمال یافتن قمر پاندورای واقعی وجود داشته و می توان آن را به زودی یافت.

بر اساس گزارش تلگراف، وی معتقد است ستاره آلفا سنچوری A که در فیلم آواتار نیز به آن اشاره شده است می تواند هدفی مناسب برای اخترشناسان باشد تا در محدوده آن به جستجوی قمرهای قابل سکونت باشند. با این حال یک قمر سنگی که در مدار سیاره ای گازی و عظیم در گردش است در صورتی که منطقه قابل سکونت مدار ستاره مادر خود قرار داشته باشد می تواند شرایط شکل گیری حیات را در خود پنهان کرده باشد، منطقه ای که حرارت برای حضور آب مایع در آن کافی و مناسب است.

این رعد و برق مورد توجه ویژه دانشمندان است زیرا این احتمال وجود دارد که تخلیه الکتریکی از صاعقه بتواند به تشکیل مولکول های مورد نیاز برای شروع حیات کمک کند ، چیزی که به عقیده برخی دانشمندان روی زمین اتفاق افتاده است. زهره از نظر اندازه و درخشندگی بیشتر شبیه زمین است. علاوه بر استودیوهایی که ازشان نام بردیم، دیزنی (Disney) نیز بهعنوان صاحب امتیاز آواتار و جهان آن در پروژه حضور دارد که همین میتواند سبب جذابیت بیشتر بازی شود. نمیتوان خوشبینانه پنداشت که تنها یک فیلم میتواند جریان عظیم بلاکباسترهای جنگطلبانه را شکست دهد اما فراموش نکنیم که اهمیت فیلمی که به راحتی 2 و نیم میلیارد دلار میفروشد با آنکه به زحمت 300 میلیون درمیآورد یکسان نیست.

نزدیک به نیمی از این درآمد به سالنهای نمایش و نیمی دیگر هم بخشی به شرکتهای متعدد پخشکننده و بازاریابی در کشورها میرسد، موفقیت یک فیلم عظیم نظیر اوتار که از تکنولوژیهای متنوع و جدید در تولید، آمادهسازی، توزیع و نمایش استفاده کرده، شرکتها را به سرمایهگذاری بیشتر در این عرصهها تشویق میکند که این علاوه بر نتایج اقتصادی متعدد، به ارتقا عمومی کیفیت تولید و نمایش، کاهش هزینههای تولیدی در استفاده از تکنولوژیهای جدیدتر و ترغیب بنگاههای فیلمسازی به سرمایهگذاری بیشتر بر روی آثار عظیم خواهد انجامید. در همین چند ماهه اخیر شاهد عقد چندین قرارداد مهم بین کمپانیهای سازنده پروژکتورهای دیجیتالی و دارندگان تکنولوژی سهبعدی نظیر RealD بودهایم که در آینده به تمامی سالنهای عادی امکان نمایش این گونه فیلمها را خواهد داد.

در اینجا بومیانی، که میتوان آنها را ساکنان اصلی هر سرزمین غیر غربی دیروز و امروز دانست، به انسان غربی یادآوری میکنند که زاویه نگاه او به جهان پیرامونی (که سرشار از استعمارطلبی، تخریب و سودجویی است نظیر تخریب یک درخت-خانه قبیله به دلیل وجود معدن فلزی گرانقیمت در زیر ریشههای آن) لزوما بهترین یا تنها نگاه ممکن نیست. ۶۰. اصرار بر اینکه «تبیین دکارتیِ لاک را میتوان لااقل به چهار فرضیه فروکاست»، از آن جهت است که کسی تصور نکند تعداد این فرضیهها، تنها و تنها محدود به عدد چهار خواهد بود. نکته جالب اینجا است که در تصاویر میتوان یکی از ناویها را مشاهده کرد که روی یک موجود دریایی سوار شده است.

در اینجا به گیاه دپوفت (dapophet) برمی خورید که بافتی شبیه گیاه آلوئه ورا دارد. در گذشته، مثلا در نابودگرها نگرانی از غلبه تکنولوژی بر سرنوشت انسان و به تاراج بردن انسانیت وی، یک دغدغه است اما همین تکنولوژی مقدمات ظهور منجی یا حفاظت از وی را هم فراهم میآورد یا در بیگانگان، ریپلی نهایتا در مییابد که روبات گروه مفیدترین و قابل اعتمادترین عضو گروه بوده است اما در اوتار، تکنولوژی متهم ردیف اول است. قسمت اول که حدود سه سال قبل و همزمان با تلاش بیامان بوش برای ادامه سیاستهای جنگطلبانه آمریکا ساخته شده بود، مدافع سیاستهای تدافعی و منتقد ضمنی جنگطلبی بود (اینکه تمام ترنسفورمرهای در جبهه انسانها، از گروه ماشینهای ارائه دهنده خدمات عمومی بودند و در مقابل ماشینهای گروه مقابل، کارکرد نظامی داشتند یک گواه همین امر است.) اما فیلم دوم آن چنان نقد تند و عریانی علیه سیاستهای خارجی و دفاعی اوباما بود که جای هیچ تعارفی باقی نمیگذاشت.