زمین خانه ما: از سیاره آبی چه میدانیم؟

هسته سیارات گازی در اثر فشارهای بسیار زیاد در هم شکسته و بسیار داغ است. تنوع چهرة آفتاب در مثنوی تا حدی است که میتواند موضوع تحقیقی جداگانه قرار گیرد؛ از این رو، در گفتار حاضر از آن صرف نظر میشود. سیاراتی که اگر چه از آن ها تحت عنوان سیاره های کوتوله نام برده می شود، اما عبارتند از سرس، اریس، پلوتو، ماکی ماکی و هائومیا. همچنین جالب است بدانید که طی تحقیقات انجام شده و گزارش های به دست آمده امروزه وجود 5 سیاره ی کوتوله دیگر نیز در منظومه شمسی به ثبت رسیده است.

هسته نپتون نیز سنگی است اما گوشته آن را اقیانوسی از آب آمونیاک پوشانده است. برخی از سازندهای صخره ای ، به رنگ زرد-طلایی ، به ارتفاع بیست متر می رسند و در هوای ابری ابرهایی بین آنها پیچ می خورد ، که آنها را فوق العاده خارق العاده می کند. با کشف این یافتههای بیسابقه در زمینه نجوم، تلاشها برای شناخت جهانهای اطراف منظومه شمسی قوت گرفت و امروزه به لطف تلاشهای دانشمندان مختلف، ما شناخت نسبتا معقولی از سیارات همسایه خود داریم. Amiri, Hamidullah: 1399) طبق گزارش سازمان یونیسف: ۴۰ درصد از مردم جهان، یعنی حدود سه میلیارد نفر از جمعیت کره زمین، از آب پاکیزه و قابل شرب محروم هستند و تغییرات اقلیمی به خطرناکی مقدار و کیفیت آب را در جهان کاهش داده است.

و تناوب مداری آن ۴٫۶۱ سال است. در سال 2015، ماهواره رصدخانه آبوهوای فضای ژرف (Deep Space Climate Observatory) با ثبت نمای چند میلیون کیلومتری از کره زمین، انسان را از عظمت جهان خود متحیر ساخت. برخورد به طور مستقیم توسط فضاپیمای گالیله که درفاصله ۲۴۰ میلیون کیلومتری سیاره قرار داشت قابت مشاهده بود اما بدیل ریسک از کار افتادن دستگاههای فضاپیما و از دست دادن هدف اصلی ماموریت دادهها ثبت و ارسال نگردید. این غولهای گازی در کمتر از ده روز به دور ستارهشان میچرخند.

منظومه شمسی از ستاره های و سیاره های بیشماری تشکیل شده اند که در دوره خورشید در حرکت می باشند در ادامه تصاویر و جزئیات بیشتر عکس سیاره های منظومه شمسی را در سایت سماتک خواهید دید با ما همراه باشید. ما را در سفر به سیارات منظومه شمسی به کمک تصاویر ناسا همراهی کنید. در این مطلب سعی داریم به کمک تصاویر رسمی آژانس فضایی ناسا و ضمن سفر به سیارات منظومه شمسی ، شما را با سیارههای مختلف آن آشنا کنیم.

امیدواریم این ویدیو توانسته باشد به شما در شناخت بهتر حلقههای زحل، چگونگی ساخت آنها و قدمت آنها کمک کرده باشد. این زنجیر ها احتمالا نمایانگر مراحل آغازین یک دره ی بزرگ تر است که بر اثر فرونشستگی مدام به وجود خواهد آمد.لبه ی صدف شکل همراه با قسمت های عمیق تر دره حاکی از بزرگ تر شدن این گودال ها است.از سوی دیگر، به نظر می رسد که مسیر های شاخابه مانند به هم پیچیده ای، ناشی از اثر فرسایشی یک سیال باشد. یک سیاره فراخورشیدی است که دور یک کوتوله سرخ، کپلر-۱۸۶ در حال چرخش است و ۱۵۱±۱۸ پارسک یا ۵۸۲ سال نوری از زمین فاصله دارد.

در آن زمان یک ماه بزرگ اطراف زحل حرکت می کرده است که به مرور زمان سرعت حرکت آن بیشتر و بیشتر و فاصله اش روز به روز به زحل نزدیک تر شده است و در نهایت فاصله این دو به قدری کم می شود که ماه هم زمان از دو طرف کشیده شده و منفجر می شود. ماده ای فشرده که خود دلیلی محکم و قانع کننده برای رد فرضیه های به جای مانده از این امر که فضا خلأ ای بیش نمی باشد، است.

در واقع جالب است بدانید که منظور از منظومه شمسی، تمامی سیارات و ریز ذراتی می باشد که دور خورشید در حال گردش می باشند. در دو­طرف گردن، دو شیر به­صورت هجومی بر روی سطح گردن به­طور برجسته الحاق و اضافه شده و پیرامون آن­ها را، تزئینات گیاهی(اسلیمی­و گیاهی) و تزئینات کتیبه­ای و نوشتاری با خط نسخ فرا گرفته است. دانشمندان در حال حاضر 16 قمر را در مشتری کشف کرده اند که قمر های Lo، Uropa، Ganimed و Callisto مهمترین آنها هستند. ب.دما و فشار در سطح.مشاهداتی که با سفینه های ونرا 7 و ونرا 8 در 1972 به هنگام فرود آمدن بر سطح سیاره انجام شد حاکی از دمایی نزدیک به 485℃،با تفاوت اندکی بین بخش روشن و بخش تاریک سیاره،بود.فشار در سطح سیاره برابر با 90 اتمسفر است.مقدار زیاد دمای سطحی به احتمال زیاد معلول اثر گلخانه است.

همان طوری که پیش تر اشاره کردیم، منظومه شمسی از 8 سیاره تشکیل گشته است. اگر معیار شناخت ایمان از دیدگاه پاسکال همین برهان باشد، نقش اراده بسیار برجسته خواهد بود؛ چه اینکه خود او بر غیر یقینی بودن متعلق ایمان، لزوم پذیرفتن خطر و ضرورت آغاز کردنِ ارادی تأکید می­ورزد (Ibid, p.40-41). اندازه چه سیاره ای 10 برابر زمین است؟ سیاره یخی یا غول یخی سیارهای است که جرم آن حداقل ۱۰ برابر جرم زمین است و اکثر جرم آن را یخ تشکیل داده است.

این تصویر که در سال 2015 به ثبت رسید، ظاهر شدن کره زمین از میان سطوح موجدار کره ماه را نشان میدهد. سیارات گازی تماماً از گاز آفریده نشدهاند. علاوه بر این ها همان طوری که پیش تر اشاره کردیم، منظومه شمسی علاوه بر سیارات از دیگر اجرام آسمانی، خرد سیارات، گاز ها، قمر ها، سیارک ها، ستاره های دنباله دار، شهاب سنگ ها، شهاب ها و شهاب وار ها نیز تشکیل شده است. این توسط یک لایه هیدروژن فلزی مایع ضخیم تر احاطه شده است، به دنبال آن یک لایه مایع هیدروژن مولکولی اشباع شده با هلیوم است که به تدریج با افزایش ارتفاع به یک گاز منتقل می شود.

با اینکه سیارههای گازی عمدتا از گازهایی مثل هیدروژن تشکیل شدهاند، اما مقادیر کمی مواد سنگی نیز دارند که عمدتا در هستهشان است. اگر مقصود میلر از تمایز واقعی همان چیزی باشد که پیش تر توضیح آن در این مقاله رفت، به استثناء گیلز رومی که به صراحت به چنین تمایزی قائل شده است،29 ابن سینا به طور قطع و توماس آکویناس به استناد نوشته هایش به چنان تمایزی باور نداشته اند. سپس چهار سیاره سنگی نزدیک به آفتاب: عطارد، زهره، زمین و مریخ شکل گرفتند. مدارگردهای وایکینگ 1 (Viking 1) و وایکینگ 2 (Viking 2) در دهه 70 میلادی از مریخ بازدید کردند.