برترینهای مجموعهی سیارهی میمونها

تفاوت زیادی بین سیارات وجود دارد. تمایز بین ستارهها و سیارات و داشتن یک رصد عالی تنها در صورتی امکانپذیر است که آسمان شب به خوبی قابل مشاهده باشد. یک سیاره ی خیلی بزرگ که احتمالا به اندازه ی سیاره ی نپتون است و هر ۱۵ هزار سال یک بار به دور خورشید می چرخد. البته بسیاری از فضانوردان در دهه ی 90 سیاره بودن آن را زیر سوال بردند تا اینکه در سال 2006 بالاخره نام این سیاره از لیست سیاره های منظومه شمسی حذف شد.

اگر می خواهید با پاسخ این سوال آشنا شوید می توانید با ما در ادامه ی مطلب همراه باشید. اگر می خواهید با این علل آشنا شوید می توانید با ما در ادامه ی مطلب همراه باشید. با اینکه سیارات و کهکشان های زیادی وجود دارد اما اطلاعات ما نسبت به آن ها بسیار کم است. خورشید یکی از میلیاردها ستاره موجود در کهکشان ماست که در مرکز منظومه شمسی قرار دارد. 19در رأس حکومت صفوی چه کسانی قرار داشتند (به ترتیب)؟ در واقع هر چه فاصله یک سیاره از خورشید بیشتر باشد دمای آن کمتر است و طبیعتا سیاره هایی که در مجاورت خورشید قرار دارند از دمای بیشتری برخوردار هستند.

سیاره های دورتر برای گردش به دور خورشید زمان بیشتری صرف می کنند. بعد از اینکه افراد فیلم ارباب حلقه ها را تماشا کردند، جادوی بیشتری را در زندگی شان وجود داشت… می باشند. دو قمر کوردلیا و اوفلیا به عنوان دو قمر شفرد در شکل گیری و پایداری حلقه اپسیلون دارای نقش مهمی می باشند. به تازگی دو ستاره شناس مشهور گفته اند که ممکن است در دوردست های منظومه ی شمسی، سیاره ی خیلی بزرگی وجود داشته باشد.

و اینجا در هیچ گروهی قرار نمی گیرد، زیرا با وجود قرار گرفتن در منظومه شمسی، بسیار دور از خورشید قرار دارد و قطر بسیار کمی دارد، تنها 2320 کیلومتر که نصف قطر عطارد است. گرم ترین سیاره منظومه شمسی، سیاره زهره است که دمای آن به 880 درجه فارنهایت هم می رسد. اما عوامل و علل دیگری هم وجود دارد که بر دمای سیارات منظومه شمسی تاثیر می گذارد.

البته دور یا نزدیک بودن خورشید نمی تواند آنچنان بر روی دمای سیاره های گازی تاثیر بگذارد. البته دما در سیارات منظومه شمسی ثابت نیست. اجرام بسیار زیاد دیگری نیز توسط تلسکوپ ها در منظومه شمسی رصد شده اند. اجرام آسمانی در مکاتب باستانی نمادی از نیروهای برتری بودند که بر دنیای ما موثر هستند. براون می گوید: «اگر بگویید ما شواهدی مبنی بر وجود سیاره ی ایکس داریم، تقریبا همه ی ستاره شناسان می گویند، دوباره؟

این سیاره برخلاف زهره دارای جو نیست لذا در طول شبانه روز دچار تغییر دمایی می شود. به عنوان مثال، دوره ی چرخش زمین 24 ساعت یا یک شبانه روز است به این معنی که مدت زمان شب در زمین، آنقدر طولانی نیست. بدون شک می دانید سیارِه ای که ما در آن زندگی می کنیم یعنی زمین، در منظومه ی شمسی است و سیارات دیگری هم در این منظومه قرار دارند. منظومه ی شمسی دارای 8 سیاره است که نام آن ها براساس نزدیک بودن به خورشید شامل عطارد، زهره، زمین، مریخ، مشتری، زحل، اورانوس و نپتون می باشد.

در اواخر سال ۲۰۱۹ ناسا و موسسه تحقیقات فضایی آکادمی علوم روسیه برای همکاری در یک مأموریت مشترک به نام ونرا-دی (Venera-D) گفتگو کردند، این ماموریت شامل یک مدارگرد، یک لندر و احتمالاً یک فروند هواپیمای خورشیدی میباشد. مأموریت سیزدهساله کاسینی در مدار زحل، رویهمرفته به چهار مرحله تقسیم میشد، که عبارت بودند از مأموریت اصلی (به مدت ۳ سال)، مأموریت اِکوئیناکس (به مدت ۲ سال و ۶۲ روز)، مأموریت سولستایس (به مدت ۶ سال و ۲۰۵ روز)، و پایان باشکوه (به مدت ۴ ماه و ۲۴ روز). پل ریمر، دیگر نویسنده اصلی این مطالعه، شروع به بررسی دادههای ماموریتهای گذشته به زهره کرد.

رصد و اکتشافات زحل را میتوان به سه فاز تقسیم کرد. شمار سیارات به هشت سیارهای کاهش یافت که اجسامی با بزرگی قابل توجه هستند و مدارشان را پاکسازی کردهاند، و رده جدیدی نیز به نام «سیارههای کوتوله» به وجود آمد که در ابتدا شامل سه جسم بود(سرس، پلوتون و اریس). سیارات بیرونی یا خارجی شامل سیارات مشتری، زحل، اورانوس و نپتون می باشند که این سیارات به وسیله ی یک کمربند سیارکی بزرگ از سیارات داخلی جدا می شوند. وی اضافه کرد، وقتی معلوم شد این سیاره ابعاد نزدیکی به پلوتو دارد انجمن جهانی نجوم درباره سیاره بودن پلوتو به شک افتاد و طی جلسهای اعلام کرد که پلوتو از سیاره بودن به یک سیاره کوتوله تنزل مقام پیدا میکند و قرار بر آن شد که پلوتو و سایر اجرام نسبتا بزرگ کمربند کوییپر از این پس وارد فهرست سیارهها نشوند.

اضافه شدن برخی موارد مانند حالت تصویر در تصویر باعث میشود هیتمن 2 به عنوان یکی از بهترین بازی های کامپیوتری مخفی کاری عمیق و قابل دسترس برای همه به نظر برسد. لکهی سرخ بزرگ در سمت راست پایین دیده میشود. از زمان کشف این لکه تا کنون، بارها دیده شده که قطر آن تا سه برابر قطر زمین افزایش یافته است. بشر تا سال ها بر این باور بود که منظومه شمسی تنها 8 سیاره دارد تا اینکه در سال 1930، پلوتون به عنوان نهمین سیاره کشف شد و در برهه ای از زمان، پلوتون به عنوان کوچک ترین و دورترین سیاره ی منظومه شمسی شناخته می شد.

این حذف سبب شد که در حال حاضر، پلوتو به عنوان یکی از سیاره های کوتوله ی منظومه شمسی شناخته شود. 4 سیاره ی اول که به خورشید نزدیک ترند سیاره های خاکی یا درونی و یا اجرام زمینی شناخته می شوند. این سیاره ها در ابتدای تاریخ، فقط اجرام سیاره ای بودند و در برابر دمای خورشید مقاوم بودند. آن ها با بررسی دقیق مدار اجرام دوردست های منظومه ی شمسی و ماه ها شبیه سازی کامپیوتری این ادعا را مطرح کرده اند. البته سیارات گازی عموما به سیاره های زحل و مشتری گفته می شود.

البته این فقط پاره ای از جزییات بوده است. این مسئله در غرب توجه چندانی برنیانگیخت، تا این که توماس آکویناس (1968) آن را در قرن سیزدهم به عنوان مسئله ای فلسفی مورد پژوهش قرار داد. این سیاره به دلیل داشتن جو، دچار تغییر دمای چندانی نمی شود. نور سیاره ها بی تغییر است ولی ستارگان غالبا چشمک می زنند. نتایج جذاب نشان می دهد که قمرهای سیارات بی ستاره واقعاً باید بتوانند جو را داشته باشند و آب مایع را حفظ کنند. براون میگوید که ۵ سال طول میکشد بتوانند بیشتر مکانهایی که امکان حضور سیارهی ایکس وجود دارد را رصد کنند.